Gry bitewne, karciane, planszowe
Pełna lub uproszczona, elektroniczna wersja gry może posłużyć do:- promocji gry
- przyciągnięcia klientów niechętnych do wypróbowania gry innej, niż komputerowa
- prezentacji potencjalnym klientom, współpracownikom, partnerom biznesowym
- testowania nowych reguł, jednostek, elementów, kart
- zebrania informacji zwrotnej
- testów na odległość
- umożliwienia rozgrywki w okolicznościach, w których rozegranie klasycznej partii nie jest możliwe
Aplikacja może mieć również kilka innych zastosowań, przy których jej atut będzie stanowiła możliwość prostej aktualizacji danych np.:
- wspierać dodawanie nowych elementów do gry wg określonych reguł
- pełnić funkcję atrakcyjnego w formie i łatwego do aktualizacji kompendium wiedzy o grze
- wspierać dobieranie jednostek do armii (oddziału, floty) poprzez obliczanie kosztu punktowego i tworzenie podsumowań
- prezentować jednostki występujące w grze, pełniąc rolę atrakcyjnego i prostego do aktualizacji katalogu – ułatwiając zakupy, składanie armii, czy obmyślenie strategii
Gry fabularne
Aplikacja może znaleźć zastosowanie przy prowadzeniu, graniu, tworzeniu lub promowaniu gry fabularnej. Przykładowe zastosowania:- rekwizyt lub minigra wzbogacająca sesję
- wsparcie tworzenia postaci
- proste przedstawienie sytuacji
- siatka bitewna
- platforma do rozgrywania elementu gry (np. walk okrętów) pozwalająca szybko stosować złożoną mechanikę
- wsparcie dla rozgrywki przez komunikator
- kompendium informacji o grze lub jakimś jej aspekcie
- przyspieszenie szykowania mechaniki do sesji
- notatki łatwe do przeglądania i aktualizacji
- tworzenie większej całości (np. postać, broń, statek) z rozszerzalnej listy elementów, dające prosty dostęp do ich opisów i zliczający parametry związane tak z realiami (np. cena, masa, szybkość), jak i mechaniką gry (np. koszt punktowy, poziom pancerza, liczba ataków na rundę)
- losowe generowanie
- testowania i poprawiania mechaniki
- sprawdzania wpływu na grę i wyważenia nowych elementów
- tworzenia postaci lub opracowania taktyk optymalnych z punktu widzenia mechaniki
- sprawdzania podyktowanego mechaniką, prawdopodobnego przebiegu wydarzeń na sesji
- szybkiego rozstrzygania wielu testów o złożonych zasadach
- szybkiego i dokładnego ustalania nowej sytuacji na podstawie złożonych przesłanek np. przebiegu kolejnych faz bitwy zależnie od działań bohaterów graczy
Planuję wykorzystać Javę, co zapewni niezależność sprzętową, jednak w razie potrzeby w grę wchodzi zastosowanie innego języka. Nie ograniczam się do aplikacji, o których napisałem powyżej i chętnie omówię inne propozycje; mogę też spróbować zaproponować coś sprofilowanego pod Waszym kątem. Jeżeli jesteście zainteresowani lub się zastanawiacie, zapraszam do kontaktu na @gmail.com – pseudonim ten sam, co tutaj.