Programowanie

Proponuję odpłatne napisanie solidnej, stabilnej aplikacji — w rozsądnej cenie i legalnie. Jej tematyka może być dowolna, ale zakładam, że większość osób, które tu trafiły, interesuje się grami fabularnymi, bitewnymi, planszowymi lub karcianymi, więc o programach do nich tworzonych napiszę dalej. Sądzę, że w ich kwestii moje obycie z zagadnieniem będzie pomocne, pozwalając mi łatwiej zrozumieć Wasze oczekiwania, jak i samemu zaproponować pewne rozwiązania. Poniżej przedstawiam przykłady.

Gry bitewne, karciane, planszowe

Pełna lub uproszczona, elektroniczna wersja gry może posłużyć do:
  • promocji gry
  • przyciągnięcia klientów niechętnych do wypróbowania gry innej, niż komputerowa
  • prezentacji potencjalnym klientom, współpracownikom, partnerom biznesowym
  • testowania nowych reguł, jednostek, elementów, kart
  • zebrania informacji zwrotnej 
  • testów na odległość
  • umożliwienia rozgrywki w okolicznościach, w których rozegranie klasycznej partii nie jest możliwe
Aplikacja symulująca element rozgrywki lub dokonująca obliczeń może pomóc szybko sprawdzać wpływ poszczególnych reguł i parametrów na grę oraz dobrać ich odpowiednie wartości. Program tego gatunku może również zainteresować gracza, który zechce sprawdzić skuteczność swoich pomysłów poza pojedynkiem lub znaleźć optymalne rozwiązanie problemów mogących wystąpić podczas rozgrywki.

Aplikacja może mieć również kilka innych zastosowań, przy których jej atut będzie stanowiła możliwość prostej aktualizacji danych np.:
  • wspierać dodawanie nowych elementów do gry wg określonych reguł 
  • pełnić funkcję atrakcyjnego w formie i łatwego do aktualizacji kompendium wiedzy o grze
W przypadku gier bitewnych również:
  • wspierać dobieranie jednostek do armii (oddziału, floty) poprzez obliczanie kosztu punktowego i tworzenie podsumowań
  • prezentować jednostki występujące w grze, pełniąc rolę atrakcyjnego i prostego do aktualizacji katalogu – ułatwiając zakupy, składanie armii, czy obmyślenie strategii


Gry fabularne

Aplikacja może znaleźć zastosowanie przy prowadzeniu, graniu, tworzeniu lub promowaniu gry fabularnej. Przykładowe zastosowania:
  • rekwizyt lub minigra wzbogacająca sesję
  • wsparcie tworzenia postaci
  • proste przedstawienie sytuacji
  • siatka bitewna
  • platforma do rozgrywania elementu gry (np. walk okrętów) pozwalająca szybko stosować złożoną mechanikę
  • wsparcie dla rozgrywki przez komunikator
  • kompendium informacji o grze lub jakimś jej aspekcie
  • przyspieszenie szykowania mechaniki do sesji
  • notatki łatwe do przeglądania i aktualizacji
  • tworzenie większej całości (np. postać, broń, statek) z rozszerzalnej listy elementów, dające prosty dostęp do ich opisów i zliczający parametry związane tak z realiami (np. cena, masa, szybkość), jak i mechaniką gry (np. koszt punktowy, poziom pancerza, liczba ataków na rundę)
  • losowe generowanie
Program przeprowadzający symulacje lub obliczenia może przydać się do:
  • testowania i poprawiania mechaniki
  • sprawdzania wpływu na grę i wyważenia nowych elementów
  • tworzenia postaci lub opracowania taktyk optymalnych z punktu widzenia mechaniki
  • sprawdzania podyktowanego mechaniką, prawdopodobnego przebiegu wydarzeń na sesji
  • szybkiego rozstrzygania wielu testów o złożonych zasadach
  • szybkiego i dokładnego ustalania nowej sytuacji na podstawie złożonych przesłanek np. przebiegu kolejnych faz bitwy zależnie od działań bohaterów graczy

Planuję wykorzystać Javę, co zapewni niezależność sprzętową, jednak w razie potrzeby w grę wchodzi zastosowanie innego języka. Nie ograniczam się do aplikacji, o których napisałem powyżej i chętnie omówię inne propozycje; mogę też spróbować zaproponować coś sprofilowanego pod Waszym kątem. Jeżeli jesteście zainteresowani lub się zastanawiacie, zapraszam do kontaktu na @gmail.com – pseudonim ten sam, co tutaj.